fredag, august 05, 2005


Den svenske Sparbanken Finn - Malmøafdeling

Nu i Sverige:
Sparbanken
Finn
(VandbærerBloggen, Sverige, redaktionen:)
Vi har tidligere påpeget den stigende nordiske interesse for den calabriske bakkeknuser Finnolito - med oprettelsen af portalen www.finn.no - som jo helt klart trækker interessen fra cykelsporten over i den kommercielle platform.
Nu er svenskerne også ved at komme efter det. Den tidlige svenske Enskilda Banken (Eenskillingsbanken) har netop købt rettighederne af Finn Aps Worldwide til navnet: Sparbanken Finn.
Og det har fra starten været en kæmpesucces, som de svenske medier har været optaget af i flere uger.
Ikke mindst bankens slogan:

"Alle træk er gebyrfrie
- osse overtræk"

har givet de andre banker Nordea og Handelsbanken kam til håret.
Sparbanken Finn har netop haft rytteren på Sveriges turné, hvor han med et banner spændt efter cyklen har bekendtgjort det nye produkt:

"Ingen rudekuverter
- ring og få en saldo,
hvis du er i tvivl"

- Jeg synes det er helt kanon, siger Finnolito til Vandbæreren. Jeg mener også de danske banker må tage ved lære. Og jeg er meget glad for samarbejdet med Sparbanken, hvor jeg naturligvis selv har fået konto. Som første modul arbejdede vi med frit overtræk - i oktober skal jeg cykle Gotland Rundt for at markedsføre:

"Ungdomskonto
Gennemtræk"
- også et meget brugervenligt produkt.
- Men du kan jo ikke ligge og cykle i Sverige, mens resten af holdet slider i Spanien og gnubber på Visakortene.
- Dertil må jeg henvise til tidligere interview. Jeg er kuns på "gennemrejse".

VandBærerBladet vil afslutningsvis komme med den anbefaling, at directionen - efter at have sundet sig oven på et par dagsmarcher i Spanien - drager til Sverige og træffer en aftale med Sparbank Finn om et tilbud til alle ryttere om en international gennemtrækskonto med fast overtræk uden rudekuverter og gebyr. Det kunne måske hjælpe med at holde på et par af de ryttere, som af og til "fiser forbi uden at hilse" Måske kunne det kombineres med en hjulopretningskonto med kurssikring for Heinomesteren, der jo evig og altid ses på vesterbrogade for at få en opstrammer.... (blot til overvejelse) Red

Ingen kommentarer: