fredag, oktober 19, 2007

Fra jomfrutouren


Hold på hat og brello
her kommer ...

- Det er jo helt fantastisk at få en ny cykle - og så meter for meter virkelig at kunne mærke forskellen. Jeg bliver nødt til at indrømme, at Pinarello Paris'en nærmest flyver hen over asfalten. Selv om temperaturen vel nærmest var encifret på joumfruturen, var fornemmelsen den samme som asfaltdansen en juliaften på syngende nordsjællands asfalt. Den flyvende italiener med et varmblodet temperament, må jeg indrømme.
Den er vild med dans på de lige stykker. Og stærk i svingene og uovertruffen på Dyrehavsbakken, SWlotsbakken og strandvejsbakkerne med det stive carbonstel.
Jeg har siden jomfruturen installeret en frempind, som er 3 cm kortere for at ramme samme vandrette mål som på Principiaen.
Stellet er som ønsket født 57 cm. Sadlen er fi:zik.
Der er Dura Ace på den. Både hjul, kasette, nav, bremser og skifter. Det ville jeg aldrig have ofret, hvis det ikke sad på den. Det er personliggørelsen af himmelsk gnidningsløshed.
Jeg er helt overvældet og overvejer at gå i overtræning igen.
Cyklen er købt til en selv for en jyde rimelig pris.

Ein wunder...
Posted by Picasa

3 kommentarer:

erlingo sagde ...

Og så i den rigtige Pinarello-blå farve. Kongrats og respekt . . . glæder mig til en Pinarello side-om-side triller

miguelino sagde ...

Rosso kan forhandle priser på cykler, som Kroner kan få billig kaffe...

nicolas sagde ...

Tillykke med den, den er sgu' flot.