mandag, marts 17, 2008

Kapelmester Omvendt


For sivans og sævans, mage til uvejr i marts har man da aldrig oplevet. Jeg havde taget de lange kalsoner på under mine lange sorte bukser fra Bilka, og Kelme Rockwool-jakken (som jeg har fået af Bob Rockwool selv) og slap så HobroHo for at køre nordud til Kalkgården til 100 års Jacobsen Memorial.
Det haglede, stormede, sneede, regnede, blæste og pev om hvert et gadehjørne.
Det tog en time at runde Hans Knudsen.
Op ad dagen - ved Den blå bro - mødte jeg Rosso, som var cyklet ud for at kunne tage dette billede til Bladet, og så måtte jeg ærlig talt vende om.
Fy for den lede, hakkende og stønnende og ikke mindst: kaffetørstig kom jeg hjem. Og smed mig på divaneseren. Og fløjtede et gammelt bulgarsk begravelsestema - i Ass-moll
Jeg har sagt meget i mit liv. Og stået standhaftigt fast. Stædig som en elephant. Bidsk som en kamphund.
Men for en gangs skyld er jeg blevet omvendt.....

1 kommentar:

erlingo sagde ...

Se DET var tider - med Flandersk islag og Stærkodderovermod. Med Kelm kan man ikke helme.