mandag, juni 20, 2005

LÆSERINDLÆG: Stop hetzen: JeG SKiFTER NAvN


Nyt navn i cykelsporten

Senest efter søndagens kørsel skulle vand-redaktionen igen gøre sig (vand)vittig på andres bekostning. Og selvfølgelig burde man ikke reagere. Men jeg gør det nu alligevel - og tar dermed også store, synlige og hørlige konsekvenser.

Den Stående Trykker, skal jeg altid kaldes. Men det er jo et job, jeg måske ganske snart forlader, og uanset det, ønsker jeg ikke blive benævnt sådan!

Jeg har tidligere sagt til redaktøren, at jeg finder det passende at slå på mit spanske fornavn - Miguel - og måske sammenstille det med det danske vejr: Miguel IndiRajnen.
Det er der da noget swung over.
Men det er blevet pure afvist.

Redaktøren har tilbudt mig "Puddernummeren" - men det synes jeg er endnu værre.
Så indtil videre ønsker jeg bare ikke at blive omtalt.

(Navn redaktionen bekendt)

SVAR:

VandBloggen skal som de første beklage, hvis ryttere føler sig generet af vor omtale. Thi det modsatte er jo hensigten.
For at få afgjort navnestriden har vi hendvendt os til numerologen Han I Bal Konen, som faktisk gav trykkeren ret:

Den stående Trykker: Begge retningsgivende navne må ikke starte med dobbelt-konsonant.
Efternavnet bør have konsonant-vokal-start. Så kan førstenavnet godt have dobbelt konsonant - men så er l eller p - bedre end t.

Vi bad numerologen give et eksempel på, hvad der kunne være korrekt:

Den slående Tyrker

- så det vil redaktionen anvende i fremtiden. Med forlov.
Redaktionen

3 kommentarer:

erlingo sagde ...

PROTEST! Det må være en tyrk fjel! Der er INTET i vejen med DEN STÅENDE TRYKKER - det er jo et begreb i cyklistiske kredse. Hvilke andre cykelhold har en STÅENDE TRYKKER??? Må vi så være her: DEN STÅENDE TRYKKER aka Miguel eller Kasse - et forbillede og et ubegribeligt begreb. Har I/han vi begrebet det?

erlingo sagde ...

Yup, det vil Max von Sydow gerne - helst formiddagsagtigt da jeg har et tidligt aftenjob

EditoreRosso sagde ...

Han I Bal Konen meddeler, at Frederiks Jakke kunne gå an - som musikalsk vinder og holdslider. Var det noget?