onsdag, marts 29, 2006

RejseBrev: Fra Mallorca


(Med eneret): Ja, kære biciclistos, så er jeg på plads hernede på den Iberiske ø. Og sikken ankomst. De troede jo, det var en banecykel, jeg havde taget med, så den kørte rundt i 6 timer på bagagebåndet, før jeg kunne få den.
Om det ikke var en seksdages-løbs-cykel, spurgte de. Om jeg skulle slå timerekord. Om det var en bicicletta Paranoia (til forfølgelsesløb, vistnok...) og al den slags gas, fyrede af, lufthavnsbetjentene. Og jeg ku se, at der stod single currency malet i deres øjne: Her kommer fricadelle-dansken. Nu skal han malkes. Malk-de-Kojn, som de siger.

Jeg viste mit pressekort. Mit DR-kort, pas, rytterlicens. Lige lidt hjalp det. Først, da jeg nævnte "The Waterboy" reagerede de?
- Senor Erlingo "gammel-pris - you know him, senor?
Yes!
- Then we stop this fis. Heres is your bicicletta. Sorry.
He was here 23 years ago. Hold up, how he can handle a prisskilt. The whole samfund was nearly going down. Was it not for Franco, you know.

Og så kom jeg ind til Hotel Palma, hvor jeg ligger på en 12-mandsstue, som var med i prisen.
Kanonsted. Man keder sig ikke et øjeblik. heller ikke om natten.
Jeg har jo meldt mig ind i BMS (Bicicletta Mallorcina Sportivo) - og er kommet på tredieholdet.
Se billedet herunder.
Mere følger.
Ciao, girls!

1 kommentar:

ibrahim sagde ...

fra en anden o (island) af samme stoerelse cirka - men uden cykel, kun en laant vandcykel, sender jeg ikke salutations til vor mand paa 12-mand stuen. Men der mulighed for et par rappe gadeloeb paa St. Croix - eller det store paa vandcykel St. Croix-St.Thomas-St.Croix.