søndag, september 03, 2006


Ved Gravens Rand-Bemærkning
SøndagsKommentaren:

Vi er ganske rigtigt langt inde i saison 2006. Og så meget desto mere bemærkelsesværdigt er det, at på denne septembersøndag køres kun den anden q10 Holdkørsel i året!
Een og anden ville måske stille sig det spørgsmål:
Hvad er det, der karakteriserer et hold frem for enkeltmandsforetagender?

Ja, det er vel ganske rigtigt, at man kører som hold. Og nyder holdkørslens sociale og idrætslige kvaliteter. En grupetto tager af for vinden, giver pace og har som regel en højere gennemsnitshastighed.
Ligeså vil deltagerne få vendt både verdenssituationer og få beretninger fra de private livførelser og arbejdskarierer på sådanne holdture.

Et hold, som ikke kører holdkørsler, er det så et hold? kunne man dernæst spørge.

Her kan dog svares både ja og nej. Kørselsmæssigt er man vel ikke et hold,
men en række inividualister, som så tilfældigvis har valgt at køre i samme trøje - blot på forskellige tidspunkter og ruter.

På den anden side betales et ganske betragteligt kontingent til en fælles konto - uden at der derved opnås skattefordele eller rabatteringer (Ud over Airlingus' kendte). Og det gør vel rytterne til en FINANCIELT hold.

En slags individuelle cyklister bundet sammen i et finanscirkus a la Klaus Riskjær eller Kurt Thorsen.
Altså et hold, man ikke skulle læse om i L'Equipe eller Gazetto de la Sport- men i Financial Times

Og så spørges: hvorfor har tingene monstro udviklet sig således?
Er det fordi rytterne ikke føler noget socialt fællesskab og ånd?

Næppe, for i sene aftentimer er medlemmerne jo ved at svømme hen i nostalgiske lovprisninger af de fælles rødvinsmættede, cafematerede og cigarettågede sportslige og musikalske, unikke resultater

Er det så fordi man ikke kan lide at køre i grupettoer af hensyn til faren for massestyrt og punkteringter?
Det videres faktisk ikke...

Er det fordi man kører på alt for forskellige niveauer og slet ikke kan udholde tanken om at skulle holde en fælles hastighed - og måske også køre en fælles rute?

Ja, redaktionen må panderynkende sidde undrende tilbage og konstatere, at svaret blæser i rykvinden.

Og ingen forventes at komme med et bidrag til bloggen for at være med til at afdække mysteriet. Som bekendt:

De fleste læser ikke.
Endnu flere skriver ikke.
Nogle cykler ikke
Andre cykler helst med andre end holdet
endnu andre helst alene.


Måske var tiden til at få skyllet og pudset cykelbrillen. Billig eller dyr. Ny eller gammel og få forgaflen i den anden hånd?

Ellers går det bare med Team Sabines som med Tim Sabines....

Red.

4 kommentarer:

erlingo sagde ...

Ach und wehe! Der alte ist sehr busy geworden mit musik und alles und deshalb könnte er nicht die Q10 gestern fahren. Sehr schämelich. Und bald fährt er wieder nach Italien um mit seiner Frau Bergen zu besteigen - und diesmal ohne auf dem hut zu fallen, hofft er. team Sabines über alles!
erlingo

Anonym sagde ...

Danskjävla! Är på väg til Sverige för att titta på valet och är därför intet på de danska landvägar med Teäm Säbines.
Cyklan är til rep - nästa helg skülle den vära klar.
Vï sës.
Tjullahopsanseg!
Frälle - nü med Blå Pripps

ibrahim sagde ...

Røde Rudy und Alte Aldag och Pripps Gravøl - det er en hård dosis at indtage på en enkelt blogetape.
Men måske er svaret i virkeligheden bare afblæst.
På med læsebrillen og tak forgaflen i den ene hånd og baggaflen i den anden. Resten klares med en fodpumpe. Endnu er vi ikke sat til salg på cykelbørsen...Unibet får nok den ledige ProTour licens i stedet for og Astaná overtager Liberty Seguros....

ibrahim sagde ...

Muftim satte prikken over i'et med formidabel sej Q8-10 team-kørsel søndag 17.9.
Muftim er klar til næste års Heino Cup og mange andre kopper. Manageren sætter tingene på plads og gafler det hele.