søndag, maj 27, 2007

Søndagsskinken pumpes - efter fed Heinouge


Heino referat
A-klassen kørte 70 km. (odo'en er nu langt over de 4 kilo).
Igen var der mange fra ABC, Team, Mermaid og CSC (ja det var jo nok ikke det professionelle hold) så det var om at komme med i et udbrud hvor der var en fra hver af disse hold med. Efter ca. 15 km. Var der en Pik'er og en CSC'er der kørte væk. Feltet tog det temmelig let. Efter et par kilometer gik farten helt i ned i modvinden, så jeg satte mig op for at trække lidt. Men der var ikke interesse for at sætte farten op så jeg fik et mindre hul. Så kunne man jo lige så godt sætte farten lidt op, det kunne jo være at man kunne komme væk. En ABC rytter fik samme ide og kørte op til mig og sammen kørte vi op til de 2 der lå foran. Vi 4 kørte sammen i ca 20 km (ca 35 tilbage). Jeg hang på med det yderste at neglene, jeg så to muligheder: 1. blive hængende så længe jeg kunne og risikere at falde gennem feltet hvis jeg senere måtte slippe. 2. Slippe og vente på feltet. Mulighed nummer 2 var jeg ikke meget for, nu sad jeg jo endelig i et udbrud der havde god mulighed for at holde hjem, thi alle de store hold havde en mand med. Men det ville være noget lort at hvis jeg prøvede at hænge på og så måtte slippe og så se feltet køre forbi. Jeg besluttede at vælge mulighed 2. Jeg kørte med så med feltet og på sidste omgang (sidste 14 km) holdt jeg mig i blandt de forreste. De sidste 4 kilometer, et lige stykke med let side/rygvind blev der kørt rigtig stærkt og vi kørte næste udbrudet ind. Den sidste kilometer holdt jeg mig helt i front ca 5-7. 500 meter før mål kan jeg høre et par højprofil hjul komme op bagfra med fuld fart, jeg tænker at det er min chance og lægger mig på hjul. Vi er en lille gruppe på 10 mand der ligger ganske tæt, jeg kaster cyklen ind i mellem to mand, ligger på hjul, vist nok på en anden plads. Med 50-100 meter igen får den alt hvad den kan trække og jeg kommer forbi og vinder hovedfeltet, samme plads som hvis jeg var kommet sidst i udbrudet.
Jeg er ganske tilfreds, selvom det er lidt skuffende at jeg ikke kunne sidde med. Men jeg opnåede da en top fart på 66.9 km/t så det kan være at man bare skal holde sig til spurterne?

Jay, jay jay
Jay skidt kørende men blev nummer 2 i c-klassen, som endte med en spurt i en 6-mands udbrydergruppe. Efter masterbilen kørte væk(ibligatorisk i c-klassen) kørte vi 3. runde med 38,8 og 4. runde med 36,6 i \nsnit. Var lige ved at få et afgørende hul på sidste runde fra udbrydergruppen.
Summa sumarum: To rigtigt godt tilfredse Next time (19/6) contre la montre ved Roskilde.
KH
Nic og Jay


(PS Bladet kan ej finde pix fra heino...)

1 kommentar:

erlingo sagde ...

Heino Cup kup! Fremragende kørsel af Hängsel, mens JayD's skidt kørende indsats (iflg. ham selv) aftvinger respekt hos alle andre end - JayD, denne selvudslettende mand. Bravo JayD!