mandag, juli 13, 2009

Frankrig 2009



Min tur til Frankrig startede mandag den 6. juli. Ned gennem Tyskland. Overnatning i Baden- Baden. Om tirsdagen fremme ved La Grave, som ligger mellem Alpe d'Huez og Galibier. Jeg kom over Telegraph og Galibier i bil og kunne se, at der var ualmindelig koldt deroppe.
Der faldt sne på gletcheren La Meije overfor La Grave om natten - og der var ganske koldt. Derfor rykkede jeg til Bourg D'Oissans, som ligger 4-500 meter lavere. Og tog så Alpe d-Huez derfra en solskins onsdag.
Ja, som det ses blev det endnog til en podieplads. Billedet er taget af en amerikaner, jeg mødte på vejen op - 4 km fra mål. Han hang med muffen. Men da han forklarede, at han er fra samme by som Lance Armstrong - i Texas, så hev jeg ham med op - med opmuntrende snak.
Det gjorde det faktisk også meget lettere for mig selv.

Ingen kommentarer: