tirsdag, juli 14, 2009

Mont Ventoux nu osse med




Så skete det i dag - med opvarmning på de 17 km her fra Carpentras over til Bedoin, hvor de 22 km op mod Mont Ventoux starter. Lange strækninger med 8-12 pct. Men heldigvis også en start på omkring 6-7 - og det samme efter 16 km.

2 timer og 29 min efter start rullede jeg op på vindblæste Ventoux, hvor slikboderne havde ivrigt gang i handelen til 15 kr for 100 gram. En lille cola, og så ned igen....

Efter Godt en uge i Frankrig kan jeg opregne følgende om dagens etape og ugens cykling:

I dag kørt: 1.866 højdemeter her fra Carpentras, hvor jeg har hotel.
77 km i alt
Tid på selve opstigningen - 22 km til Mont Ventoux fra Bedoin: 2:29

Jeg har kørt 6.500 højdemeter den seneste uge - viser Garmin Connect.

I morgen afgang til Vittel i Nordfrankrig for at være på plads til Touren arriverer torsdag.


Ingen kommentarer: