onsdag, september 14, 2005


Således provokeret kom det RIGTIGE Römer-Digt: Redaktionen Bukker og Nejer.
Og spørger kun: Kan nogen i denne kvalificerede kreds osse sætte det i musik?
Thi da have vi en ægte Æske Rejer Cantate!



Alto
Der sidder jeg
på toppen -
af Alto¹en
gud bedre det
forfulgt af bier
efter gelrester
forduftet..
forluftet
Oh - du Alto
vi hader dig
vi elsker dig
du er bare for meget
for meget i orden -
af et bjerg at være
der sad jeg -
indrømmet -
jeg høg en bjerggren
for Lingo
så 2 en hylde nede
Lars & Fralle -
jeg kører langsomt
men står ikke af

Altoen kræver 39/28
gearing, min ven
de skal ikke bare -
kunne skiftes
Oftest vil jeg glæde mig
til nedkørslen
men Alto¹en er ikke -
for de sarte
Oh - du Alto
du er et rigtigt bjerg

2 kommentarer:

ibrahim sagde ...

Dette digt er en sand bjergvinder - i flere tonarter.
Afspejlende Riojas alpe hynæse.
A real vinner - oh yes!

erlingo sagde ...

Jeg bøjer mig i (Altoens) grus! Poesi i 2000 meters højde. Man behøve ikke slå på tromme for Rømers kvaliteter, det gør han selv med dette indlæg.