torsdag, juli 13, 2006

Sparbank Finn i Hoved Kvarteret



Sommer Jazz
Sommer snak
and all that things

Serien af sommer interviews starter i år meget passende med en hudløst ærlig samtale med Sparbank Finn, som vi mødte i Hovedkvarteret - Casa del Sabines.
- Ja, det har jo været et travlt år, siger Sparbank. Og jeg siger som Airling, at jeg kan godt cykle. Men jeg vil ikke.
Så det er ikke mig, I skal trækkes med på Strandvejen, eller hvor i mon end cykler nu om dage. (Now a Days)
Har man nydt noget jazz denne juli?
-Ja, jeg så jo Airling på Nytorv sammen med ham amerikaneren. Men da de havde stået og stemt en 40-50 minutter uden at være gået igang, så gik jeg ærlig talt hjem. Jeg havde nogle bagsidetekster, jeg skulle have skrevet.
Jeg er ved at skrive et digt ud fra arbejdstitlen: "Bagside om Fortiden" - om du fanger den i flugten, editor?
-Kan hænde
- Ja, det ka det vel. Så var jeg i operaen for at høre Andy Bey - men den var helt gal. det viste sig at være ham Anders Bay - chefredaktøren på Tipsbladet, som godt nok har udgivet et særnummer om Touren, men den gik ikke.
Jeg savner ærlig talt Rodger Whitaker, Engleberth Humperdinck og James Last. Da var der jazz'ere til som ku skylle et glas og spille en node.
Hvorfor skal man fyldes med navne som Salif Keita. Det lyder som en pakistansk grønthandler fra Køge. Og Maria4Bossa. Man kan da ikke hedde et firetal. Jo, altså Chrstian Firtal ku, men han byggede sgu da osse så hatten passede og klappen faldt for øjet. Men en liggesyg høne fra Bornholm, altså jeg sir dig mand.
Men spiller du selv i år?
- Tak for spørgsmålet. der kom den endelig. Mit nye band hedder Finneys Jazzmen, og vi har blandt andet spillet ved mindeankeret, hvor der er en djævelsk god open air akkustik. Ikke at det gør noget.
Hvorledes er besætningen?
Som smed ankeret?
Nej i bandet
Nå, således. Den er:
Sparbank Finn tb, voc) Arne Mattesen (Anden) (tp, voc) Jesper Hankoch (cl, ss, as, vo), Jørgen Kluncker (bjo), Hold den Fogh (b), Poul-English Waltz (dr).
Det er sgu ikke set bedre ved ankeret.
Tak for snakken
Ingen årsag...
Hvornår udkommer det? Kommer det hele med? Hallo?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»