onsdag, januar 10, 2007

Med Brask og Bram


En Misforståelse
er under opklaring
Nu er år efter Murhammer-krisen har Vandbærer Bladet besluttet også at udvide ytringsfriheden til at omfatte, at ikke Sabinist-medlemmer kan interviewes i Bladet - således at de svage også kan få mæle - naturligvis kun lejlighedsvis.
Efter at Basun-Kinder-ægget, Sährling, er blevet så formasteligt angrebet i kædemails (her kunne virkelig bruges en kædestrammer!) - har vi opsøgt Brasken på adressen i Indre by -naturligvis i Magstræde (hvad ellers?) og forelagt ham den hån og spe, Sährling er blevet til del efter søndagens Q10.
"Ja, jeg er så ked af det, at jeg knap kan hente ord op fra kulkælderen for det. Men Sährling er ganske uskyldig i hele miseren. Det er gået op for mig, at vi taler helt forskelligt sprog.
Sährling spurgte mig tidligt på ruten, hvad jeg syntes om den seneste tids indlæg på Vandbærer-bloggen. Og jeg svarede ham ærligt som belejligt, at jeg helst ikke diskuterer indlæg, mens jeg kører.
Og det blev så misforstået til, at jeg helst ikke kører med indlæg.
Da jeg så punkterer ottende gang, spørger Sährling, om vi har fundet "jawertussen" - og jeg ku' egentlig ikke på stående fod se, hvad den skulle blandes ind i det for.
Så jeg siger bare: Jamen, punkteringerne er bare kommet i eet køre."
Og det misforstår Sährling så som en kommando: "Klokken er eet, kan du så køre"
Og venlig som han er, makker han naturligvis ret. Og iler mod Sisse's Café og Genbrugs
Jeg er meget ked af disse misforståelser. Men i ugens løb har jeg nu køb og påmonteret vinterskærme, gule indlæg SAMT stålbesatte kevlar-pigdæk.
- Og så burde den skid vist være slået, om jeg må være så Brask og Bramfri - her på falderebet...
- Falderebet?
- Ja, jeg kører nu også med slæbetov efter bagskærmen, sådan at hvis nogle skulle falde, så kan de bare gribe rebet..
Så håber jeg, holdet ser på mig med friske katteøjne på søndag....

Undskyld, men er det ikke noget værre vrøvl og provinsielle lommefilosofier, du her fyrer af?

- Jo, men det troede jeg var en klar betingelse for at komme i bladet! Posted by Picasa

4 kommentarer:

erlingo sagde ...

Brask- og Bramfrie bemærkninger og sandhedsforvridende postulater er jo et must i vort eget lille Vandhul. Hvis man tør blir man våd, for at sige det på den måde. Man kan også sige: Ingen aktivitet, ingen skandalehistorier. Aktivitet lig med fantastiske fortællinger af Karen Blixenske dimentioner/dementioner (vi må huske på vor næste Strandvej/Rosenhaus-triller at på elegantigste vis punktere, passende, ud for den Blixenske residence med indbygget knæfald for én af de store fantastiske fortællingers mester). Skal blive spændende at høre de nye, fantastiske fortællinger, skrøner, overdrivelser og besudlinger efter næstkommende Q10 førstkommende søndag

EditoreRosso sagde ...

Igen går det op for den intetanende omverden, at Erlingo ikke alene har kulturel intelligens - men også læser bøger.
Henvisningen til Blixen og de 7 fantastiske fortællinger er som plottet i en nøgleroman. Denne bog blev nr. to i Berlingske store afstemning år 2000 om århundredets bog.
Nr. 1 var nemlig Kongens Fald (!)(Se udtrykket: Knæfald...) - og nr. 3 i afstemningen: "Løgneren".
Igen et genialt spor, Erlingo lægger ud - oven i købet under comments.
Sährling: Kun den belæste kan følge dine udbrud i det litterære landskab.

EditoreRosso sagde ...

PS: Og der er vel reverenter talt heller ikke andre, der har lyst til det..... (LOL)

erlingo sagde ...

Nej, så ville jeg blive rystet! Mine fumlerier udi det littrære forbliver . . . fumlerier.