søndag, januar 08, 2006


Kæmpe Afsløring
Nu også en IndenrigsLarsen
med ført flaghånd!

Drama på ruten før Sjællands Tag.
Af Per Sodo og Erlingo

Enkelte har spurgt, hvorledes flagføreren ved Jørlundeposten kan have en sådan lighed med UdenrigsLarsen.
Er det ligefrem ham, spurgte en abonnent med registreret interesse for bladet.
Redaktionen satte yngstemanden til at undersøge sagen.

Her er Erlingos rapport:
Hallo, Per Sodo - Aka Pers Odo - Det var en spændende sag således at få forelagt.
Jeg ringede til UdenrigsLarsens hidtil ukendte bror, som kunne melde hus forbi.
"Selv om familien nu har en UdenrigsLarsen, er det ikke os alle, som er "udflaget" om man fanger en sådan vitterlig bemærkning. Men et hint er: Ring til vor far.
Og som sådan så gjort:
Det viser sig, at drengenes far hedder IndenrigsLarsen, og bor på Flagallé i Vinderød.
Jeg tog straks ud til bemeldte.
Og Indenrigslarsen krøb straks til korset: -Jeg vidste det! sagde han.
- Jeg vidste, at jeg alt for nemt kunne blive genkendt så snart jeg så den røde fotograf hænge frem over styret for at slå blitzen fra.
- Men hvorledes var man instrueret?
- Ja, det er næsten det værste. En mand, som kaldte sig Ibrahim, og som sagde, at løbet hed noget i retningen af "Løb nu til, Løb nu til" gav mig det pålæg, at jeg skulle vise de 6-7 første ryttere til højre mod Ganløse. Og når "Den sorte rytter kom" skulle jeg svinge flaget mod venstre.
Så ville løbet finde sin egen demografiske, anatomiske afslutning, som en ringmuskulatur efter en julefrokost, sagde han.
Og som sagt, så gjort, sluttede IndenrigsLarsen dette interview.
Og også Slut herfra.
-----
Erlingo. 879 anslag. 31 punktummer. 4 udråbstegn. Plus det løse. Per Sodo

4 kommentarer:

erlingo sagde ...

Var det ikke verdensmesteren man ville snuppe? Og så træder en skide official ind i billedet!!!

EditoreRosso sagde ...

Læs seneste nyt, skrevet af dig selv, Trom Boone... spædnede afsløring

Anonym sagde ...

Halli-Hallo! Tal pænt mit fædrene ophav, erlingo. Han har jo ikke så mange glæder i den alder. Han har faktisk cyklet jorden rundt i 1982, men da havde han også medvind. Det er noget, som ligger til familien...

erlingo sagde ...

Undskyld UdenrigsLarsen aka vindefralle . . . kan det fædrende etc ikke blive passivt medlem af team Sabines - og stille medvinden til rådighed for hårdt trængte sabinister? Han skal vel næppe bruge den (medvinden) til endnu en tur runnt um den Welt?