lørdag, maj 28, 2005

De 3 i Ganløse


De tre Ryttere i Ganløse . Hvor er de nu?

Mens verdenspressen er optaget af 2 japanske krigere, som er fundet i junglen på Filipinerne - 60 år efter kapitulationen - er cykelverdenen stadig optaget af mysteriet om de tre ryttere, som stillede op til Sjælsø Rundt i 1982 - på den lange distance - og som ikke siden er set i målområdet.
I går var der spor efter dem. Kanonfotografen fik ovenstående billede, og redakteuren opsnappede en kørselsrapport:


kl. 8:25 dukkede B9 op på MSN'en - sådan meget forsigtigt: Skal du ud?
Tjoeh, det skulle jeg . . . Nej hvor dejligt . . . Ja, Reimer kommer kl. 9 . . . Dejligt . . . Vil du med? . . . Jaeh!!!
Her havde Reimer og jeg regnet ud at vi kunne snuppe en ren Stærkodder fra morgenstunden uden at blive opdaget, men næeh, B9 hvde luret på MSN'en siden aftenen før indtil han så jeg signede ind og VUPTI var han der - for hvis nu li'e . . . .?
Reimer skulle være tilbage senest 11:30 og jeg SKULLE nå min far inden middag, så jeg mødte Reimer ved den Blå Bro 9:20, vi mødte Benny ved krydset iVærløse 9:50 - eller rettere 9:56, da Benny prustende og udaset kom klavrende op ad bakken - Der var modvind (pust, pust) - Vi
havde ikke mærket noget, da vor rute var rimeligt afskærmet, men vinden var der godt nok over til Kirke Værløse og videre til Ganløse, hvor Jessie IKKE var på pinden (og jeg med skam at melde ikke havde været i laaaaang tid) men hendes kollega hilste frejdigt på os, og jeg spurgte
på denne erlingo'ske måde 'om der monstro skulle være en slat kaffe tilbage . . . . . Måske kun en enkelt kop (min kollega er gået, jeg er alene) hvor mange er I (Tre) hum . . . jeg tror lige der er tre små kopper - HERLIGT! - så købte vi ind af de gode bagervarer og nød dem og kaffen i solen. Takkede behørigt for kaffen og kørte til Måløv (med en enkelt omvej over Knardrup), hvor Benny fortsatte mod Risby og Reimer og Jeg og Ry Kvinden tordnede ind ad Frederikssundsvejen, hvor jeg drejede fra over Ålbrobuen (Louis Hjulmand og Finn Nielsen) til min far på Tvedvangen. 58,3 blev det til med op til 22° . . . . . . .
Herlig frisk morgentur i glimragende selskab med både fornøjelser og pligter.
Ingen Q10 søndag for undertegnede (90 års fødselsdag i familien på Tårbæk Kro). Ligeledes afGud til den følgende søndag - Finnito og Trom Boonen er i Calabriens land.
---
erlingo, assdir

3 kommentarer:

erlingo sagde ...

Den hellige treenighed eller Den heldige trefoldighed?

rosben sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
rosben sagde ...

Godt de måske er fundet. Man kan da ikke 3 så brave ryttere ligge og rode rundt efter målet i så lang tid. Pyha.Fin historie og ditto foto.