tirsdag, maj 17, 2005

Mens musikken spiller


Telefoninterview med Ole Rømer Svaj:
Vi læste forleden på almindelig mail en bemærkning fra dig: Jeg betaler 50 kr. i timen for en babysitter, så jeg bestemmer ruten...
- Hør nu her. Altid skal der gøres grin med, at jeg så godt kan li' at køre på skovstier, langs vestvolden, oppe på vestvolden, i grøftekanter og for eksempel i moser. Der har bredt sig en anti-grusstemning på team Sabines efter at flere af disse caféryttere er kommet ind.
Der er sgu ikke noget som en pløret skovvej med hårde sidekanter. Uden den slags havde man aldrig opfundet Paris-Roubaix, og så var der ikke blevet kørt roer ind dernede, for så havde de ikke haft nogen smatveje resten af året.
Det, jeg bare i al beskedenhed siger er, at hvis jeg skal betale 50 kr. i timen for en babysitter, så blir det hurtigt 2-300 kr. frem og tilbage, så vil jeg sgu da osse ha indflydelse.
Som de siger i branchen: Den der betaler for musikken, bestemmer da osse hvad den skal spille.
- Jo, men
Ikke nogen jo, men. Er der nogen bananer i det. Det er vel ikke noget, der skal i bladet?
- Jomen, Ole...
Hold nu op med det chauvinistiske asfalt-pis
- Jo, men Ole, hvis du ser illustrationen, som er over denne artikkel.
Ja, og...?
- Ja, den babysitter kan lejes for 35 kr. for to døgn i VideoNetto.
- Hvad for noget. Det har jeg aldrig hørt om. Nu skal du sgu ikke smide om jeg så må sige - grus i maskineriet. farvel!

3 kommentarer:

erlingo sagde ...

Han er sgu' en hård banan, den Rømer Svaj! Han elsker at gå så meget GRUSomt igennem. Som en rigtig arbejderklasse-rytter contra de café-ditto han så GRUSomt hentyder til.

ibrahim sagde ...

Rømer er ved at arrangere et stort løb i Grusien sammen med directore!
Bare vent drenge...

EditoreRosso sagde ...

Det sørgelige er, at Rømer Svaj ikke selv har kunnet læse interviewet, da han endnu ikke har fået udskiftet sin browser.
(Rømers købte jo i 1982 den berømte
Damhuskro-Duetips-browser, og den kan jo som bekendt ikke nedtage sider med farver og/eller billeder.
Men på mandag kommer browser-monteuren til Damhusomårdet...