søndag, maj 08, 2005

Michelin mister stjerne*


Danmarks eneste rullende Michelin-stjerne*, Mesteren Nic. lagde hårdt ud den 8. maj med en punktering allerede på vej ud til Q10. I Farum var den gal igen. Men da gik han til bekendelse:

- Jeg kører ikke på Vreedesten, men på Michelin 2. Men det gør jeg ikke mere!
Med andre ord, fabrikken i Clermont-Ferrand - kendt for både sine dæk, sine kort og ikke mindst sine hotel- og restaurant guides - mister nu een af sine store stjerner *.

Ibrahim: Men hvaffor en slange kører du med?
Nic: Ja, det er en latexslange, men den er rullet noget ud af form. Så jeg må ha en anden i.
Ibrahim: Kære sønnike, lad mig lige slå een ting fast: Man må forlods beslutte sig: Bruger man latex-slangen til søndagskørsel, eller tar man den med i byen til lidt sjov om lørdagen. Det er enten-eller.
Der findes ikke noget både-og, når det gælder latexslanger.
Det bør du vide. Ellers kan det gå galt det ene eller det andet sted.
Se bare med Miguel!
Nic: -Tak, directore. Jeg skal aldrig glemme denne dag

1 kommentar:

erlingo sagde ...

Nu må vi huske at mester Nic har en ulykkelig tiltrækningskraft overfor grusbunker, som gerne lægger sig under hans hjul. Måske familien af seperate småsten føler slægtsskabet og solidarisk klæber sig til mesters dæk, uanset mærke? Jeg ihukommer forgangen tur, hvor Nic på hjul af mig insisiterede på at køre over den sten lige før Halvvejshuset som jeg kørte udenom - med efterfølgende punktering og udskældning af denass til følge (!!!) En gensidig tiltrækning? Mutual attraction? mellem mester Nic og grus i alle afarter.